Seriespel + årsmöte

Har hänt lite sedan jag sist lämnade ett inlägg här. Spelade seriespel i onsdags och usch vad illa jag spelar på dessa. Förstår inte vad som gör att jag inte funkar på seriespelet. Jag kan spela dåligt en vanlig runda jag är ute men då får jag inte så dåligt resultat ändå. Och inte har det med att det är ett litet tävlingsmoment då jag inte spelat så dåligt på några tävlingar sedan förra sommaren.
Något är det och får jobba på det mentala spelet i stor utsträckning nu också. Försöka tänka prestationsbaserat och inte resultatbaserat. Detta kommer medföra att när det funkar så kommer inte ett dåligt kast/hål att sitta kvar speciellt länge i det mentala spelet för med prestationsbaserat tänkande så ser man till varje kast utifrån dess utgångsläge. Om du ligger i tjock sly och enda sättet är att kasta 10 meter ut på faiway och lyckas med det skall man berömma sig själv för att man klarade av prestationen.
Inte så enkelt kanske men sådant kommer ge ett stort mentalt övertag i slutändan. Dock får man inte glömma att träna utkast, inspel och putt med för utan att kunna kasta så kommer man ju ingen vart ;)

Var även i helgen som var och spelade en hel del och då gick det betydligt bättre även om det inte var några rekordrundor. Ändå skönt att spela i fint väder. Lyckades för en gångs skull driva mig OB på hål fem i Rydskogen, nu är det dags att trycka på lite till så man ligger under korg istället.

Igår hade vi årsmöte i sektionen och hela 4 personer dök upp. Tråkigt med så svalt intresse för organisationen bakom den sport vi alla älskar. Dock gav det en del fördelar då Janne Svensson, verksamhetschef på KFUM Linköping var närvarande och gav lite tips inför framtiden.
Nästa år kör vi en kväll med discgolffilm, tilltugg och så lite årsmöte i allt det, kan kanske locka in ett 30-tal medlemmar då.

Blev en "ny" styrelse i år även om bara en av ledamöterna byttes ut.

Ordf. Daniel Sjöberg
Kassör Henrik Wahlman
Ledamot Klar Öhrn
Ledamot Claes Starwing
Ledamot Anna Samuelsson (ny val)

Suppleanter: Magnus Forsberg och Lovisa Sköld

Nu skall vi se till att det blir lite ordning på styrelsen och all verksamhet som behöver det. Återkommer mer om styrelsearbetet i ett senare inlägg när vi haft vårt första styrelse möte.

//D

Kommentarer
Postat av: Stefan Karlsson

Det va kul va med på mitt första seriespel även om det gick som du nämner under all förväntan. Sitter väl i huvudet förstås även på mig ;) Hade gärna kommit på mötet men va dubbelbokad sedan tidigare och tyvärr detsamma med städdagen på lördag. På tok för mycket att göra hemma i trädgården med nyköpt hus för att kunna avvara en lördag till något som man ändå älskar. Ska försöka komma på fler Seriespel då de ändå är väldigt givande och Henriks genomgång efteråt är ju guld värd. Eloge till honom som tar sig tid. :D



Ses på banan ;)

2010-05-21 @ 12:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0