Tuff helg

Ja, som de flesta märkt och läst på DGS så var helgen en tuff helg med många överraskningar.
Det är tyvärr tråkigt när en ordförande vill lämna sin kandidatplats under ett årsmöte, men en sak vi alla får ta med oss. Och framför allt fundera på hur vi skall göra för att inte samma situation, som på årets möte, skall ske igen. Jag kan inte skylla på någon annan då jag röstade ja för U23 satsningen, dock blev jag sur och röstade ja, trots en del elaka blickar från distriktsledamöter, för de nya stadgarna.

Det som är tråkigt med sådana här årsmöten är för mig inte "kuppen" utan sättet som vissa retoriskt försöker driva fram sin åsikt.. Låter mest som SD/Hitlers sätt att föra ordkrig.

Nog om det, Johan har avgått och lämnat ett stor hål bakom sig. Hoppas bara vi hittar en ordförande som brinner lika starkt som han gjort under sin tid i förbundet.


Och så kom söndagen, och lite spel på en snöfri bana i Linköping (trodde åtminstone det bara skulle vara lite fläckar med snö och en hel del vattenpölar).
OJ var jag bedrog mig. Fotbollsplanen är, nästan, ok för att träna utkast. Hål 1 och 2 är riktigt fina och rena. 3an är full med snö och under den blött =/. Så höll det på men värst var gropen (runt korg) på åttan...
Snö och slask så tur man redan var dygnsur 10cm upp från hälen ;)

Men roligt var det att kasta och till helgen åker man ner till Habo och får spela på en bana som endast har lite "fuktigt" vid en korg och nästan helt rent från snö på hela banan (Just nu). Så 5 veckors hård träning, sedan dra säsongen igång för full med Fly-disc open och Westervik Discgolf open.


CYA OUT THERE!!!
/Da Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0