John Bauer Open

Vilken katastrof det blev på John Bauer Open i lördags. Ingenting stämde överhuvudtaget och så gick 3 discar till vattengudarna.
Tur att Discsport.se och Latitude 64 kommer sälja disca under SDGO i helgen som kommer, för ett antal nya behövs efter helgen som var.
Måste förstås komplettera väskan med en ESP Avenger och Pro Destroyer då det är två bortkastade discar. Den tredje hade jag reserver av så det löser sig. Sedan vill jag ha två ESP Zone för att ersätta mina Sinus AP (tycker kanten är för hög och därav kan håll uppstå vid längre kast) och så två river för att eventuellt ersätta mina Glow Leopard.

Men åter till helgen som var innan vi blickar framåt.
Som jag sa så spelade jag inte bra under JBO utan drog på mig totalt 9 pliktkast, det är inte acceptabelt ens på en vattentät bana som Knektaparken.
De två mest retliga OB kasten var (och de kom under runda 2): Hål 1, efter att ha dragit en forehand rakt ut över dammen som inte riktigt orkar över (var inte meningen att gå så rakt ut). Då tar jag nästa disc framme vid gölkanten och får värsta släppet som glider 1-2 meter ut över gölen och försvinner även den.
Nästa sker på hål 7, efter en retlig trädstuds framme vid korg så går jag OB. Med nästa kast tänkte jag safe'a och kastar runt på högersidan till vänster om ett träd för att på så sätt skippa in mot korg. Lite för tajt och den skippar men tyvärr ner i vattenkanten.

Detta tillsammans med att inspelen inte stämde speciellt bra gör att jag slutade på 75-74 vilket är en 20 kast för mycket. Ja borde ha kunnat spela på 65 rundor när vädret var så bra, varmt, soligt och inte speciellt mycket vind.

Men nu är det bara att ladda inför kvällens seriespel som blir sista träningen innan vi på fredagmorgon drar upp till Stockholm och SDGO 2010.
Kan säga att jag verkligen ser fram emot SDGO, både att få spela på Järva men även att få se några av världens främsta discgolfare göra upp om titeln i Openklassen.

//D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0