2009 avslutas och 2010 påbörjas

Så avslutades säsongen 2009 med ett par rundor på Habo frisbeebana. Kastade väl inte speciellt bra i snön men visst hade vi fruktansvärt roligt som videoklippen nedan kan visa.

Det som dock är märkligt med kastandet är att jag den 28:e december och 2:e januari kastar den nya slingan och det med hela arsenalen av discar i väskan.  Ändå går jag bara på 67 kast. Sedan på Nyårskastet (den 1:e januari) kastar jag 66 kast och då med endast två buzzz till mitt förfogande och med ett uruselt avslut med 6 kast på gamla hål 10.

Sedan har jag och Dan varit snabba och anmält oss till SDGO 2010. Gäller ju att vara snabb så att man får en plats i ett start fält där det troligen kommer finns att antal toppspelare från USA med. Så nu blir det återigen en härlig vår med teknikträning för både utkast, inspel och putt.'
För förutom SDGO så lär det nog bli en hel del andra tävlingar, främst då Västervik där jag har en rejäl revansch att ta ut på den banan.

Lite klipp från Habo kommer här

Mitt utkast på hål 11

Mitt utkast på hål 2

Dans utkast på hål 2

Får hoppas värmen kommer snart så att man kan börja träna/kasta ordentligt inför årets alla tävlingar

//Discgolfaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0