Träningspass

Så var det igår dags för ett rejält träningspass. Hade hört ryktas att ett par Norrköpingspelare skulle komma och göra skogen osäker så jag åkte ut för att mota Olle i grinna'.
Det blev en fin samling kastare på plats under söndagens fina väder, närmare bestämt 8 spelare. Så i två grupper ger vi oss iväg för att köra en runda.

Går inget vidare för mig utan jag får en hiskelig massa trädträffar under de första 4 hålen, på hål 5 så går det väl lite bättre (ingen trädträff från tee i alla fall). Men så kommer det en trädträff på inspelet på hål 6 och dåligt spel på sju. Åttan får jag däremot till ett riktigt fint andra kast efter att laggt först för kort (in i träd ;).
Så lite skönt med endast en femma på det hålet. Men allt bara fortsätter och det är väl endast driven på hål 16 som är ok under hela rundan (lägger mig för en 10-12 meters putt som jag dock inte sänker).

Efter en välbehövlig lunch på Mona Lisa så drar vi tillbaks till banan och tränar lite kast/inspel innan det är dags för de återstående 6 spelarna att köra pargolf.
Jag och Per Henriksson spelar väl inte på topp direkt men slutar på en 63 runda när vi avslutat med en schysst trea på hål 18. Borde varit 5-6 kast mindre men det är ju början på säsongen så man får nog inte ha för stora förväntningar ännu.

Nu vill det dock till att man kör 3-5 rundor/träningspass under de kommande veckorna så att känslan är på topp inför WDGO (och Fly disc open helgen innan).

//Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0