Träning inför säsongspremiären

Om två veckor är det stor premiär på NT för mig i Västervik men innan dess skall vi nästa söndag besöka Folkparken i Norrköping och köra en MT deltävling där. Så idag var vi ett gäng som gav oss ut för att köra en runda i Rydskogen. Jag börjar dåligt (vet inte vad som hänt de senaste 2 veckorna) och fortsätter inte speciellt bra. Endast inspelet på sexan och utkastet på åttan var väl hyfsade på första nio. Kan ju absolut inte vara nöjd med 35 på dessa hål, borde kunna krypa ner till 30 här. Sedan har man lite tur på hål 10 där första kastet studsar ut på fairway. Sedan drar jag ett inspel med MYCKET hyzer och hamnar för en knepig putt (~8 meter med träd och grenar som stör överallt) som dock sitter. Sedan blir det inget bra förrens inspelet på hål 18 som ger mig en trea på hålet.

Slutade på 72 kast och är grovt missnöjd med skitrundan. Måste spela bättre och framförallt på de där lätta inspelen. Har blivit lite för nonchalant och kastar åt skogen istället för i de där stora fina luckorna som finns.

Men imorgon blir det en nya runda på förmiddagen och så får vi se om det blir runda eller bara nötning av kast under eftermiddagen.
Börjar bli tokigt laddad inför säsongspremiären nästa söndag.

//Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0