Veckorna som gick

Ledsen. Har varit lite slött på bloggen den senaste tiden, känns som säsongen går mot sitt slut. Dock är det ju nu jag skall träna som mest för att kunna få till det nästa år. Så jag lovar att jag skall försöka skriva mer om träningen här, ALL träning även om inte allt handlar om plast hela tiden.
Dock blev det MYCKET discgolf i förra veckan och denna vecka blir det nog inte så mycket mindre av den varar heller, och med väldigt blandat resultat. Skall försöka att sammanfatta det viktigaste/roligaste som hänt nedan.

Veckans golfande börjar på tisdagen (8/9) med tre rundor ute på Olstorps 12-hålsbana. En bana man har fördel om man kan sina inspel.
Onsdagen (9/9) så blir det en runda i Rydskogen där jag faktiskt inte hålar ut ett par hål då jag kastar så himla uruselt. Hade ju bara tänkt åka ut och träna lite olika kast men det blev en runda då David och Jocke skulle ut och promenera. Vad jag lärde mig av denna runda? Att antingen hålla fast vid min plan att träna eller att alltid vara beredd att spela en "tävlingsrunda".
På torsdagen åker vi igen till Olstorp för att leka runt.
Fredagen (10/9) är det seriös träning inför lördagens MT-tävling i Kolbäck. Det gav ett ganska bra indikation på att jag kanske är på gång inför helgen. Spelade inte speciellt bra men höll mig borta från katastroferna nästan hela rundan.

Så på lördagen åkte vi upp mot Kolbäck och helgens MT-tävling (efter att jag blivit väckt då jag försov mig aningen). Börjar halvtaskigt med 4-4-4 på hål 3-5. Dock håller jag ihop spelet ganska bra men dubbel-OB på hål 16 var inte bra. Ej heller att jag inte får in en enda två under rundan, trots ett antal hål där tvåor skall sitta. Andra rundan blir dock dålig då jag tar en NIA på hål 18 efter att ha missat ett antal inspel på den lilla IB-ön.
Dock var det en trevlig bana med utmanande hål och naturligtvis en massa trevliga discgolfare som förgyllde dagen.

Söndagen blir det 3 rundor på Olstorp. ROFLMAO, Får skylla på att man är totalt slut i kroppen. Dock blir det fel när man "jagar" ikapp en missad 2:a och sedan gör 4:a och måste jaga ny tvåa... =). Dumt och idiotiskt spel.

Måndagen blir vilodag och på tisdagen kör jag och David ett företagsevent på Stångebro. Blir lite kastande innan men hela eftermiddagen går åt till att visa och följa med ett par grupper med kastare runt 9-hålaren.

Onsdagen den 16/9 är det återigen 3 rundor i Olstorp och jag inser att jag nog får sluta att åka dig då jag inte gör några bra rundor/träningskast på denna bana då man hela tiden jagar tvåor och får skitkast med jämna mellanrum. Får se om jag nästa vecka skippar alla inbjudningar till Olstorp och tränar kastteknik på Rydfälten istället.

Under torsdagen hinner jag med två ganska bra rundor i Rydskogen som ger 73-75 som resultat. Känns ganska skönt, även om det är många dåliga resultat runt om på banan ändå. Men efter Olstorpskastandet så känns det bra. Och det ser ju lovande ut inför DM i Falköping.

Avslutar träningen inför DM med att på fredagen ge mig ut och gå en runda i Rydskogen. Jag spelar hyfsat och när jag avslutat med 5-4 på de sista hålen så visar det sig att jag pressat min PB ytterliggare lite. Jag har nu 68 på Rydskogen DGC och vet att jag snart kommer kunna krypa ner till låga 60 på denna bana. Kanske redan i år, men om inte annat så under början av nästa säsong.


Under helgen så blev det DM i Falköping men det tar vi i ett annat inlägg som kommer under början av nästa vecka. Även en del bilder från finalrundan kommer att laddas upp och presenteras.

Vi höres och ses
//Discgolfaren #38475


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0