Reaktioner

Oj oj oj! Det blev verkligen reaktion på mitt förra inlägg, vissa med mer eller mindre personliga påhopp på mig som person.
MEN jag håller dock fast vid att klubbledningen måste försöka få spelare att spela i sin klass eller en högre. Dock kan jag hålla med att det kan vara svårt att kräva att någon går upp en klass under pågående säsong. Hur gör man i USA där alla måste ha PDGA-medlemskap för att tävla? Om du går över 900 kan du då fortfarande spela MA3?
Jag vet att detta är svårt och jag har faktiskt inte själv något bra svar på hur man verkligen skall lösa det.

Dock är det ett par saker jag vill reda ut:
1. Ja, jag är en medelmåttig motionär och har egentligen inte i Open att göra. Men jag väljer Open för att få spela med duktiga spelare och förhoppningsvis lära mig något och på så sätt utvecklas.
2. Nej, jag är definitivt inte en dålig förlorare. Hade jag spelat open isåfall? ;) ;)
3. Personliga påhopp? Ja känner man sig träffad så får man väl säga att jag gjorde det mot just dig. Dock var mitt inlägg mer menat åt ALLA inom sporten och inte mot en enskild spelare. Jag ville lyfta fram problemet med att en del (inte alla) väljer att gå ner bara för att ha en chans till topp 4.

Och du får gärna tycka att jag har fel, är knäpp eller inte borde spela discgolf. MEN våga alltid underteckna din kommentar och stå för din åsikt, precis som jag gör.

Sedan vill jag bara hålla med en kommentator: "Discgolf är väl ändå en sport där man ska kunna ha god gemenskap och kasta plast tillsammans...".
Håller med dig totalt där, men för att få fler ut och 'våga' så måste motion vara en klass med riktiga amatörer som inte kör 5-6 tävlingar per år och 60-70 rundor och nästa alltid slutar topp fyra. Men återigen min åsikt och min tanke med Motion.

Tänkte först ta fram rating på alla spelare i motion, men orkar inte för vad bevisar det? Endast att en del har blivit riktigt duktiga i år och som Markus säger, måste man byta under säsongen???
I det fallet är jag kluven och mitt spontana svar är: Ja, om inte annat för sportens integritet.

//Daniel

PS. Fortsätt ösa kommentarer på dessa inlägg men försök hålla Er till "fakta" och våga stå för Era åsikter. DS.

PS2.
Markus Söderlund: Ta och lugna ner dig innan du gör personliga påhopp!
VA? Vem pekade jag ut Markus???
DS2.

PS3.
Markus Söderlund: Jag talar för Mälartoureni inlägget ovan:
Det gör jag med.
DS3.

PS4.
Micke: Har tävlat en del i motionsklassen och har inte sett det förtryck eller skrattande som bloggaren beskriver.

??? VA??? Var fick du det ifrån? Förtryck/Skrattande? Var hittar du det i mitt inlägg?

Dock har vi Mickes placeringar (tack för kommentaren) 2-2-1-1. Närå, det finns ingen likhet i toppen då det VÄXLAR hela tiden ;). Dock tog han en snygg 58 i Rydskogen där Jonas Hälleblad fixar ett fint banrekord på 52 (jorå... 6 efter en toppspelare får NOG anses som en medioker motionär).
DS4.

PS5. Tyvärr, men låt oss försöka hålla diskussionen på en "neutral" nivå utan mer personliga påhopp. DS5.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja du pekade med hela handen på "motions toppen"

så enligt mig är inte det så neutralt he he. Visst, nu ligger ja tvåa men det spelar mig ingen roll då ja tävlar mot banans par. Vad gällande lösande av licens så är det inget ja troligen kommer o göra då ja vill hålla det på en motions nivå. Jag kommer att gå upp i advance för att det är där jag hör hemma. Jag hade gått upp iaf till nästa säsong då ja har fått ett mycket stabilare spel pga mer speltid. ^_^

2009-09-23 @ 15:41:41
Postat av: Micke

Angående skrattandet.. sry.. det var inte du som skrev det, blev lite ivrig. Håller helt och hållet med om att motionsklassen skall vara för nybörjare, vilket jag fortfarander ser mig som. Har tänkt att gå upp till avancerad nästa år, tycker att 1 år i motion kan vara lagom. Som den mediokra motionär som jag är, så var Rydskogens träd barmhärtiga andra rundan.

2009-09-23 @ 16:14:59
Postat av: Nisse

Om man man ser till dom två högst upp placerade i mortion i mt, om man kollar på deras resultat från föregående år så tycker jag att det är helt rätt att dom är i motion även i år.



Man kan väll inte kräva att en som kommer på 17 resp 59 plats ska spela i advancerad året efter.



Eller är det jag som tänker fel?

Tänker jag fel så kan väll klasserna skippas helt i mt.



MVH Nils

2009-09-23 @ 17:33:56
Postat av: Matte

Enligt mig är det inte en kanonbra runda som avgör vart man ska spela. Alla har potentialen att göra en kanon runda, Dock är det gapet mellan bästa och sämsta rundan som avgör. En bra spelare kan placera sig bra på en dålig dag medans en motionär placerar sig i botten på en dålig dag.

2009-09-24 @ 12:02:07
Postat av: Markus

"Samma sak gäller MT och dess "motionärer". Ett försök gjordes i början av säsongen med att räkna fram rating baserat på förra årets resultat. Dock har det inte uppdaterats som det sade det skulle, och nu har vi ledarna i motion... Ja vad skall man säga, SPELA OPEN!!!

Så jävla lågt är det att jag inte ens orkar bry mig speciellt."



Ang. personliga påhopp. Jag tror att "ledarna i motion" känner sig träffade.

2009-09-27 @ 21:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0