Besviken på dig!

Ja, jag är besviken på just dig. Du där ute som inte vågar spela discgolf som det är tänkt.
Tror att rädslan för att spela ligger i att man inte är säker i sig själv, vågar inte visa att man inte är bäst på allt och framför allt inte vågar spela nya banor utan att ha en massa ursäkter. Sedan att man som en del går ner två steg bara för att få pris är sjukt men något vi nog fåt leva med.

MEN, Västsvenska DM på Mösseberg bjöd bara på den ena biten. De som inte vågade komma upp och spela en tävling. För har man inte licens så blir det PFF (play for fun) och det enda man kan önska är att dessa herrar tar steget och skaffar sig licens nästa säsong.

Samma sak gäller MT och dess "motionärer". Ett försök gjordes i början av säsongen med att räkna fram rating baserat på förra årets resultat. Dock har det inte uppdaterats som det sade det skulle, och nu har vi ledarna i motion... Ja vad skall man säga, SPELA OPEN!!!
Så jävla lågt är det att jag inte ens orkar bry mig speciellt. Jag gick upp till Open bara för att slippa dessa idioter i sporten, har ju haft med sådana att göra förr och ENDAST klubbledningen i hemmaklubben kan stävja detta.
Hoppas verkligen att klubbarna vågar ta sitt ansvar inför nästa säsong och kräva tävlingslicens från dem och TRYCKA upp dem i Open eller åtminstone Avancerad. För Motion är en klass för de som kanske för första gången vågar sig utanför hemma banan, aldrig har tävlat och knappt vet hur det går till. En människa vi inte skall trycka ner med spelare som kastar 25-30 kast bättre PER RUNDA!

Kan bara tillägga att jag PUSHADE upp spelare i en högre klass när MT besökte oss i Linköping. Endast en spelare slank imellan men han spelade urkasst den dagen så ingen spelade i en klass bara för att jaga hög position/pris.

NOG OM DET!


Falköping och Mösseberg besöktes i helgen av Västsvenska DM, jag var där ;)
En sådan underbar dag, många trevliga kastare och kanonväder vi fick. Vad mer kan man begära? Jo att man spelar lite bättre, men framförallt spelar SAFE när man hamnat snett.
Kan ju inte säga att jag gjorde det under första rundan och därför blev det katastrof med en SEXA på hål 14 som är en MAX 3 hål, men med dåliga beslut efter ett katastrofalt först kast så går det åt skogen. Dock fick jag på värsta kastet på hålet innan. Första kastet hamnar till höger, precis till vänster om en buske och jag smeker iväg en Spike mot korg... Ka-shinK-K-K-K och ur. Enkel trea, bara att lägga den över kanten. För övrigt det hål som Dan Johansson i finalen kastar en snygg anhyzer... Alla säger: Den är fin, den blir bra och så - KA-SCHMACK!!! Rätt i kedjorna, ingen tvekan.
Efter en kebabtallrik på pizzerian som fick fullt upp så är det dags för andra rundan.
Börjar lite sämre på hål 10-11 men sedan lossnar det lite och jag spelar mer avslappnat och lugnt, och det visar sig i scoren. 6 kast bättre än första rundan och avslutar med en 69 runda som likväl kunde varit 61-62.

Är nöjd med spelet på Mösseberg och ännu mer efter att på söndagen ha kastat lite "längd" på Gunnevi i Habo och sett att jag om jag bara tar det lugnt och "drar" discen kan lägga den 90 meter fram. Nu gäller det att få in rytmen och rutinen så att man kan utnyttja det på banan nästa år också.


Ses på en bana när dig
Discgolfaren #38475


Kommentarer
Postat av: PH

hahah tänkte precis skriva en kommentar om att jag som inte tävlar så ofta försöker spela open sen såg jag att du kanske tagit med mig ändå.. klockrent inlägg .. håller dock med om att fegisarna som inte vågar spela open och sendan vinner motion med 10 kast bör kastas i en papperskorg.. :)

2009-09-21 @ 16:31:58
Postat av: Hmmmm

Ha ha ha ha Ja ni om man inför krav från en klubb att spelare SKA lösa lisence undrar om många som nu spelar motion o har familj väljer att skita i o spela för en klubb utgifter finns så det räcker endå!!! Tycker inte det är så påläst ratingen kommer att ändras inför nästa år o vad man kan se så kommer minst topp 5 i motion att gå upp till advance. Bara för att man har ett bra år o man är ute o spelar nya banor för första gången så ska man inte bli tvingad till något man inte vill. Säger bara att inför nästa år kommer det att bli ändringar i motoin o andra kommer att dominera!! för att sedan gå upp till advance eller open. det ska vara ett steg man Sj känner sig redo för End Of Line

2009-09-23 @ 08:58:28
Postat av: Adam Asplund

Här fick man sig verkligen ett gott skratt, har du funderat på stand up komik?

En Så kallad motionär som bloggar, spelar i open och inte ens är i närheten av open-rating denna säsong. Om jag fick möjlighet skulle jag personligen dra ner dig från "opentoppen" och slänga in dig bland motionärerna så skulle alla se att du är en usel motionär och dessutom dålig förlorare.

Att klaga på spelare som kanske inte har möjlighet att ta sig till varenda tävling i hela Sverige är verkligen fegt och lågt av dig!

Jag skrattade mest när du skrev att man bör tryckas upp till högre klasser, det ska väl ändå varje spelare få välja individuellt och känner man sig redo att avancera till nästa säsong så gör man nog det frivilligt.

Tycker inte man ska behöva visa att man är bäst hela tiden heller, gå runt på banan och trycka ner sämre spelare och skryta om att man är så mycket bättre än alla andra och skratta alternativt håna när någon missar ett kast. Discgolf är väl ändå en sport där man ska kunna ha god gemenskap och kasta plast tillsammans utan krav och gnällande typer som förstör stämningen ute på banorna!

Leve discgolfen och dess trevliga spelare!!

2009-09-23 @ 09:57:17
Postat av: Micke

Håller med om att uppflyttning till avancerad eller open sker av den individuelle spelaren, inte pga av någon gnällspik. Har tävlat en del i motionsklassen och har inte sett det förtryck eller skrattande som bloggaren beskriver.Kasta plast i skogen skall vara kul, ser mig själv som en motionär och älskar de sk "motionslägen" som man får efter snedkast med tillhörande trädstuds. Har bara träffat på sköna discgolfare, måste ha missat er då.. typ PH.

2009-09-23 @ 11:59:58
Postat av: Markus Söderlund

Ta och lugna ner dig lite innan du gör personliga påhopp. I motionsklassen så spelar relativt nya spelare som inte har speciellt stor erfarenhet av tävlingsspel, många av spelarna har kanske bara kastat något år. Det som då kan inträffa är att en spelare kan gå ganska mycket framåt i kapacitet på relativt kort tid vilket kan göra att det ibland blir stora differenser på tävlingarna. Nu har väl inte fallet varit så i många tävlingar så det kan inte vara ett så stort problem. Motionsklassen har sett flera olika segrare så jag tycker mig inte se någon direkt dominans av få spelare och jag anser att man måste få spela i samma klass året ut oberoende av sin personliga utveckling. Att man sedan bör ta klivet upp till avancerad om man t.ex är topp 5 i motion ser jag som helt naturligt. Uppdaterad rating till nästa år lär väl också se till att så blir fallet.

2009-09-23 @ 12:31:42
Postat av: Markus

Jag talar bara för Mälartouren i inlägget ovan.

2009-09-23 @ 13:44:10
Postat av: Jessica

Oj oj oj undrar vem/vilka som står för de personliga påhoppen egentligen. Ni som gnäller över inlägget måste ju ändå vara prisjägarna och som verkligen känner sig träffade i frågan. Prisjägare finns det i alla sporter och det är rent ut sagt fegt att spela i en lägre klass när man egentligen borde spela i en högre division. låt motionärer vara motionärer och ni som KAN tävla, tävla!

2009-09-23 @ 14:45:52
Postat av: Ken Färnefors

Men det måste ju finnas en vinnare i alla klasser oavsett vem det blir, sedan att det lutar åt att det blir ett par namn eller tre spelar väl egentligen ingen roll? för i vilken klass ska Jesper, Markus, Oscar mm mm spela i då?

Vi har ju samma situation i Open, svårt att rå på de där herrarna ;)

Näää sköta sig själv & skita i andra...

Tjofräs på er, ja ska spöa Ville i Italien ;)

2009-09-23 @ 18:49:54
Postat av: Matte

"slippa dessa idioter i sporten,"? Jaa nu är ju inte jag riktigt i toppen men vad jag vet så är det ingen av dom nuvarande ledarna som valt att gå ner och spela motion för att vinna.

2009-09-24 @ 11:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0