En vecka med mycket plast

Så har det blivit ett par rundor den här veckan med, och ett par till skall det hinnas det med i helgen också.

Det började i tisdags med en runda tillsammans med H. Wahlman och Jacob Landelius. Var ingen kalas start med 4-4-6 men sedan spelade jag lite stabilare och det blev inga katastrofalt höga siffror. Men med ett antal missade puttar som gav fyror istället för treor så slutade det på en 74 runda. Bara bita ihop så är jag snart nere på de lägre scoren igen.

Torsdagen bädda för en ny runda, denna gång tillsammans med Fredrik Widgren och vädret var perfekt för en runda discgolf. Rundan var en enda lång berg-och-dalbana, endast hål 9,19 och 18 spelade jag bra på med treor på dem. Annars var det en del katastrof hål och rundan slutade på 75. Inget roligt med två dåliga rundor på raken. Bara att bita ihop och fortsätta nöta inspel/puttar nu under hösten/vintern så att alla rundor kommer vara 8-10 kast mindre under nästa år.

Rundan idag börjar bra med 3-3. Sedan kommer hål 3 där jag på tredjekastet ligger ca 40 meter från korg och skall bara kasta en hög, ganska vid anhyzerbåge för att nå fram till korg. Jag trycker inte på tillräckligt och hamnar 7-8 meter kort och sätter putten långt ut på vänstersidan av kedjorna och får istället ta en femma.
Följer upp med 3-3-3, men sedan blir det en hemsk femma på hål 7 efter ett misslyckat utkast. På hål 8 blir det en sexa följt av en skön trea och första nio slutar på 34. Ok, men borde ha varit 4 kast mindre då jag gjorde det mesta rätt men ett par kast ställde till det rejält för mig.
Börjar sedan med 3-3-4 på de kommande tre hålen som får anses vara bra, dock var sexan på hål 13 inte ok, men jag låg ändå bra till för en hyfsad score. Sedan blev det kaos med ett uselt inspel på hål 14 som resulterar i 4. Detta följs upp med 4-3 och jag ligger för en 68 runda om jag skulle avsluta med 4-3 på de avslutande två hålen. Detta som jag gjort så många gånger den senaste månaden.
Hahaha, skrattretande utkast på hål 17, den går höger, höger, höger och jag får ett tufft läge och det tar mig ytterliggare två kast för att komma fram till gluggen där man bör ligga på två kast. Sedan tar ett elakt träd mitt inspel och det blir en sexa. Hål 18 är inte mycket snällare mot mig. Jag kastar ett lugnt kast som hamnar på vänsterkanten 40-45 meter fram, och jag försöker ta en lugn forehand som skall skippa fram men den skippar hårt och långt. Putt nerifrån branten och den blir en fyra.
Slutar på en 71 runda som är helt ok i normala fall, men inte idag. Jag hade momentum men lyckades inte ta det lugnt på en del av de avgjörande kasten runt banan. Hål 3, 7, 14, 15 och 17 är framförallt de hål som ställde till det för mycket och där ligger 6 kast definitivt. Men skönt att vara tillbaka på de låga 70 igen.

Nu är det ny runda imorgon kl 11.00 då vi är ett gäng som kommer försöka samlas på gamla seriespelstiden bara för att vara några stycken som ger sig ut och har roligt med att kasta plast.

Och så har väl ingen missat den underbara livesändingen från USDGC, många timmars tittande har det varit nu tre kvällar på raken. Nästa skönt att det bara är en kväll kvar med så mycket discgolf ;)

Vi höres
Daniel

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0