Sporadisk uppdatering

Käre läsare!

Under vinter/förvåren kommer det endast ske sporadiska uppdateringar av bloggen. Kanske 2-3 inlägg i månaden, men jag hoppas du fortsätter att följa den för under våren/sommaren kommer det bli en massa bloggande igen.
Detta då nästa års tävlingskalender ser så bra ut som den gör och mitt mål är att ställa upp i en massa trevliga tävlingar under 2010. Både regionala och nationella tävlingar, och med de stora målen SDGO och SM.

Dock kan jag avlägga en rapport för veckans spelande då det har hunnits med 3 rundor den gångna veckan.

Började med en runda på måndagen som började ganska bra och slutar +3 på första nio. Endast dubbelbogey på hål 7 (en femma) och hål 8 (en sexa). Sedan avslutar jag med +4 på de sista 9 hålen vilket var ett par kast för mycket på dessa hål. Men en 67 runda får jag ändå vara nöjd med då det är ett tangerat personbästa.

På tisdagen blir det återigen en runda efter att jag varit ute och sprungit en runda. Det kändes i kroppen kan jag meddela. Men återigen kommer de där elaka/dåliga missarna som inte får ske och det hela slutar på 68 kast. Återigen ett bra resultat som borde ha varit betydligt bättre.

Och så på torsdagen blir det en runda igen och denna spelar jag betydligt sämre på och går +5 på första nio efter en dubbelbogey på hål 7, bogey på hål 3 och bogey på hål 6. Sedan spelar jag lika illa på sista 9 med +5 efter bogey på hål 10, 12, 15, 17 och 18. Det är minst 3 för mycket på de relativt enkla hålen. Dock är jag ganska nöjd med paret på hål 13 där  jag parkerar fjärde kastet under korgen. Så en 71 runda slutar veckans rundor i Rydskogen med.

Så med resultatet i hand på 67-68-71 så är jag inte nöjd men kan inte kräva mer av mig själv i dags läget. Vet att jag kan pressa ner mig till att ha ett stabilare spel runt 63-64 om jag bara har lite mer tålamod.
För jag kan nog inte kräva mer idag då jag först i hösten spräckte 70 gränsen på Rydskogens DGC.

Så under vinter/förvår är det bara att spela på för att under mars/april sätta igång med den riktiga träningen inför 2010 års säsong. Givetvis kommer jag att försöka ta det lugnare vid varje kast och tänka på vilket alternativ som är bäst i varje situation, precis som jag måste lära mig att göra både på träning och på tävling. Då främst med vinn/risk bedömning i åtanke.

Vi hörs där ute i Etern(ätet)
Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0