Första snö-golfen

I dag var jag och Jacob ute och gick en runda på banan. Det gick väl inte speciellt bra men ett par kast/inspel funkade bra och en och annan putt. Dock börjar det snö under rundan och på väg hem så är det många stora snöflingor som faller ner.

Börjar med 4-4-5 och därmed +2 på de tre första hålen. Sedan ett fint inspel på fyran efter att ha hamnat för mycket till höger så jag har de tre granarna med sina grenar framför mig, en anhyzer med en Spike som lägger sig en meter från korg. Följer upp detta dåligt med en fyra på hål 5. De första nio slutar på +6 (37) vilket är lite för högt.
Sedan spelar jag dock lite bättre även om jag är lite kraftlös i mina kast (framförallt forehand). Sedan att jag har maximal otur på 17 och med andra kastet träffar ett träd lite för tidigt på vänster sidan och därmed inte kommer helt fram till gluggen, att sedan kasta ett slarvigt kast och få 15 meter till korg och inte sätta putter ger en femma och sedan avslutar vi med en fyra på hål 18. Det hela blev en 71 runda som får anses ok när jag spelar så dåligt som jag gör.


Mer golf är det tänkt imorgon.


//Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0