Seriespel

Så var det dags för det sista rejäla genrepet inför WDGO, lite seriespel på Rydskogens DGC.
17 personer dök upp idag. Det är verkligen roligt när så många nya ansikten finns där... Saknade ju en 5-6 av de mer frekventa spelarna. Lovande inför resten av säsongen.

Började på hål 10, tillsammans med Per Henriksson, Erik (?, missade efternamnet) och Tommy Lundin. Smeker som vanligt iväg en Spike ner i gluggen. Dock lite högt så den kommer endast halvägs innan den träffar trädtaket och hamnar "mitt på" fairway. Ja, den där 1 - 1.5 meters smala stigen ner ni vet. Skickar nästa och den träffar pinnen.
Första nio hålen (IN HOLES) går hyfsat, dock endast två stycken treor. Men sedan går det sämre. Slutar på en 79:a. IGEN.

Men, det kanske är bra. Bättre kasta dåligt nu och så drar vi fram 50 rundorna i Västervik *asg*.

Det kändes ändå rätt skönt och att sedan stå på fältet och "smeka", ja jag menar verkligen smeka iväg en beast med forehand eller en spike backhand och de går spiktrakt 90m. Så J-VLA skönt.
Jag är taggad inför helgen. Hoppas bara någon av klubbkamraterna orkar, vill, vågar spela pargolf med mig. Vore roligt att ta en andra runda på fredag med best-shot.

Tyvärr kommer jag inte ta med datorn ner till Västervik och jag vet inte om Lysingebaden har något "internetkaffé". Så i värsta fall blir det bara en kort rapport om morgondagens inspelsträning innan helgen. Och sedan dröjer det till söndagkväll/måndagförmiddag innan jag ger Er mina kommentarer om helgen.

Dock kommer ni kunna följa tävlingen på http://www.hick.se/wdgo2009/

//Nöjd Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0