Fly disc open

I morse strax efter 8.00 så åkte vi iväg ett gäng tävlingsugna till Norrköping och Fly disc open. Vi kommer fram till Folkparken vid 9 och anmäler oss och börjar värma upp. Underbart väder och uppvärmningen blir lite sådär. Puttarna är inte riktigt som de borde under uppvärmningen och det visar sig under rundorna senare. Jag tänkte inte på det här alls när jag värmde upp men nu i efterhand ser jag ett samband.

Runda ett startar med hål 6 där jag går ut i ledningen. Startordningen på utkasten varierar under rundan och efter 12 hål ligger jag +1. Hag känner att jag spelat stabilt. Sedan kommer hål 18 och jag får en ring 5:a pga att jag får värsta hållet på andra kastet. Sedan blir de sista 5 hålen jobbiga med ytterligare en ring 5:a på hål fyra och 4 stycken 4:or. +8 på sex stycken hål vilket ger 63 kast och (+10 till banans par på 53).
Är inte nöjd då det är för många fyror och femmor.


Runda två börjar och jag startar tillsammans med Thomas Söderling och Elsa Nummelin på hål 18. Blir en fyra efter att putten tagit kedjorna men fallit ut. Detta följs av varannan fyra och varannan trea känns det som. Och så kommer hål 4. Väljer denna gång en annan strategi och kastar ett lågt backhandkast som hamnar precis innan trädet och dess låga grenar. Kan därefter smeka in en Spike och ta min trea och gå. Hål 5 ger återigen en putt i kedjorna som blir en fyra. Sedan blandas det och ges men inga femmor.
Får som tur var avsluta rundan med en tvåa på hål 17 och ytterligare en 63 till protokollet. Var iallafall jämn där ute idag.


Sammanfattningsvis är att det var 8-10 kast för mycket idag men nu har premiären av årets tävlingar klarats av och batterierna inför Västervik skall laddas. Ser verkligen framemot nästa helg och hoppas jag kan spela lika "jämt" som idag utan att göra några större misstag. Och vädret verkar ju lovande också.


Vi ses och hörs
Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0