Besviken

Oflytet från helgen sitter fortfarande i. Inte mycket som stämde under onsdagens seriespel. Känns ganska tungt att ge sig ut och träna/spela när drajvertekniken inte stämmer.
Får uttnyttja helgen som kommer och nöta kast på fotbolssplanen nere hos föräldrarna. Måste få in rytmen/takten i kroppen. Vet ju hur jag skall göra och drar ju iväg långa raka kast när jag tar det lugnt och allt stämmer.
Och så kan jag ju alltid slänga upp den portabla korgen och träna inspel/puttning så att självfortroendet kommer tillbaka. Så åter till träningsbanan för att nöta kast, är ju snart bara 6 veckor kvar till SDGO.


Så hur gick rundan i onsdags? Min grupp började på 7:an och efter 2 kast ligger jag nedanför kullen, en 15-16 meter från korg. Jag går för trean och missar. Hamnar 12 meter ifrån på andra sidan och missar igen, hamnar i stort sätt där jag låg från början. Får bara spela fram den och gå därifrån med en sexa. Rolig start. Och så fortsätter mer eller mindre hela rundan.
När vi kommer till ettan så går min forehand spikrakt och förbi bergsknallen och buskarna. Hamnar lite illa till men att spela fram skulle bli en enkel sak. Kastar iväg och träffar trädet 1 meter framför disc och den studsar tillbaka och hamnar 1 meter bakom mig. Så detta var en runda med mycket trädträffar och dåliga beslut.


Får hoppas träningen på fotbollsplanen och på Habo Frisbees bana kan "boosta" självförtroendet och få igång de säkrare inspelen/puttningarna igen, dessa kast som borde fungera mycket bättre än vad de gjort sista veckan.


Mer information kommer under helgen
Discgolfaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0