Arbete på banan

Hola!

Idag var det dags för årets första rejäla arbetsdag i Rydskogen. Det slutade med att vi var fem tappra vikingar som röjde hål 17 från undervegetation, fixade flis runt utkastet på hål 11 och röjde hallonsnåret/undervegetation på hål 16.
Vi hann/orkade ju inte direkt röja av den långa listan med småsaker som borde göras, men det är dags att planera in ytterliggare arbetsdagar på banan. Och då kommer förhoppninsvis ett större antal medlemmar och hjälper till.

Givetvis lekte vi lite med discar när vi ändå var ute. Kan säga att med lite mer tryck så kommer Spike bli mitt val på hål 16. Den "flippar"/viker snyggt över åt höger och dess bana blir riktigt bra på detta hål.
Dock kastar jag den för löst/orent så det blir bara treor just nu, kommer dock att hamna där man skall inom kort.

Allt för mig idag. Mer återkommer imorgon efter en runda med några herrar som tänkte bli lite överförfriskade på en grillning ikväll ;). Gör deras bakfylla 20 kast till min fördel? Man kan ju hoppas.
Om nu inte min träningsvärk i axlarna kommer förstöra vill säga.

//D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0