Väskans innehåll

Så har jag börjat fundera lite kring innehållet i min väska inför säsongen 2009. Tänkte rensa lite av det udda som

finns i väskan och komplettera upp med lite dubletter istället. Här kommer mitt första förslag på väskans innehåll.


-- Drivers --
2* Elite-X Avenger (S-kurvor)
2* ESP Avenger (Forehand)
3* ESP Surge 'Nathan Doss'-edition (Raka -> Hyzerkast)
2* Gripline Vision (Anhyzer)
1* Elite-Z Crush (Spikraka forehand)

1* Champion Beast (reserv för spikraka forehand)

-- Midrange --
2* ESP Buzzz (Längre inspel, kortare hål)
1* Optoline Core


-- Putt & Approach --
3* Zeroline hard Spike (Inspel)
2* Pro Aviar-X (Anhyzer inspel)
2* Elite-X Soft Putt'r (Putt)



Sedan kommer det säkert att finns med någon utvärderingsdisc då och då i väskan. Kan ju inte bara sluta så där med

att prova nya discar som kommer ut på marknaden.
Men tankten inför denna säsong är att nöta, nöta, nöta. Jag skall veta exakt hur discarna beter sig (om jag inte

kastar helt tokigt) och använda rätt disc vid rätt tillfälle. Inget mer laborerande med en massa olika discar utan

ett fåtal modeller som jag har kontroll över.


Visst innehåller mitt första förslag ett antal olika modeller. Men om vi tittar på vad jag oftast kastar så är det X

Avenger, Surge, Spike och de andra är med för de där tillfällena/hålen som alltid finns under en runda.


PS. Tråkigt med snön som kom igår, får hoppas det mesta hinner försvinna till helgen då lördagen skall bli riktigt

fin enligt prognoserna. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0