Galen?

Jag är nog lite galen då jag bestämt mig för att i år skall det spelas på nya banor. En av de första kommer att bli Jenny i Västervik. För idag anmälde jag mig till WDGO '09 (i Open-klassen). Inte klokt egentligen, men flera andra i klubben har anmält sig och jag tror och hoppas att jag kan utveckla mitt spel genom att få spela med de riktigt duktiga discgolfarna vi har här i landet.

Så innan säsongen slutar är det ju inte omöjligt att man tom har varit uppe på Terminalen och dragit ett antal hål, vem vet? Dock är det säkert att det kommer bli ett intressant och krävande år för mitt discgolfande, planerna är att jag även skall ställa upp i Gefle open i höst.

Nästa år kanske man drar iväg till Dutch open eller Swiss open också. Får ju se hur det går och känns efter att man spelat dessa tävlingar där mina stora mål är att ha en eller ett par spelare efter mig. Det är allt, inte komma sist av de som fullföljer tävlingen då vill säga.

Övrigt som har hänt är att jag fått in en prisuppgift på klubbtröjor och nu gäller det att vi tar ett beslut när vi träffas på tisdag och sedan försöker ragga lite sponsorer. Priserna är hyfsade men för de inte lika inbitna kan 270 kr för en collegetröja eller 170 kr för en T-shirt kännas dyrt. För mig kvittar det då jag SKALL har en eller två tröjor med mig ut på de stora tävlingarna.

//Da Dada


Kommentarer
Postat av: Anonym

välj rätt stolek på tjöjorna bara.

#38476

2009-03-13 @ 21:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0