4-boll

Med förväntningar gav jag mig i söndags iväg mot Rydskogen för att gå en runda med lite proffs från klubben. Jag trodde det skulle vara mer eller mindre barmark då det på gräsplättarna vid lägenheten och jobbet inte fanns någon snö.
Vad besviken jag blev när jag fick se ett tjockt lager snö/is på fotbollsplanerna där vi skulle värma upp. Det var bara att bita ihop och försöka kasta iväg plasten och hoppas på lite fin "skipping" från discarna istället.


Efter efter en bra stunds uppvärmning så bär det iväg på en runda. Den börjar bra med en 3a och 4a. Men sedan blir det lite si sådär. Första nio slutar på en medioker 38 som borde ha varit en 34-35 runda på de första nio hålen.
Men sedan går det käpprätt åt skogen (bokstavligt talat) och jag tar tre 5or på raken, sedan en 8a på hål 13. Oj oj oj, de sista nio hålen slutar på katastrofala 43 kast.


81 kast, ja du läste rätt, jag slutade på 81 kast. Får väl skylla en del på underlaget som var isigt och halt på många ställen och att det fortfarande är tidigt på säsongen. Får glädja mig åt att vi hade en trevlig runda och att det inte enbart var jag som fick discarna att flyga iväg fel.


Nu är det bara att ladda batterierna inför onsdagen då det blir lite innebandyträning, och så inför kommande helg då vi skall får en bättre träning.


Ordning och reda, discgolf på freda'
Daniel


Kommentarer
Postat av: MEMBER 38476

81 kast det var ju fina siffror. I lördags så gick jag på 66kast. Tappa inte hakan din stora syster gick med på rundan, hon fick119kast. Vi höress

#38476

2009-03-09 @ 21:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0