Seriespel

Ja så var det seriespel idag igen. Vad skall man säga, om jag har höga 70 kast när jag tränar så blir det definitivt inte bättre på seriespelen. Spelade totalt sanslöst idag. Endast puttarna var hyfsade på de första hålen men även de blev sämre under rundans gång.

Endast hål 18 är jag nöjd med då jag smeker iväg en Spike som kommer halva sträckan, sedan en forehand med min Beast som lägger sig 3 meter från korg. Skönt med en tre på detta korta men precisionskrävande hål.


Får även nämna att jag börjat träna lite nya kast med Spiken. Rejäla Anhyzers, och då menar jag inte i en fin båge utan höga kast rakt fram som sedan faller nästan spikrakt åt höger. Perfekta när de funkar på hål 16. Se skissen för att förstå hur jag menar. Men idag kom jag tyvärr bara ca 15 meter åt höger, konstiga vindar gjorde det svårt att beräkna vinkel för utkastet. Och så klantar jag ju mig därefter. Men men, snart är tvåorna tillbaka på hålet igen.



I helgen som kommer blir det tyvärr endast lite putt/inspelsträning då jag skall iväg på konfirmation under lördagen och på söndagen är det sommarlandslöpet (Orientering inne på Skara sommarland). Men det kommer säkert in lite kommentarer ändå.


//Discgolfaren


PS. Och så är det extra roligt att det under den senaste månaden har varit 15-16 läsare varje dag på bloggen. Trevligt och jag hoppas ni finner den underhållande. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0