Midsommar i Hökensås

Så var midsommaren över och där med inspelsträningen i Hökensås. Fast det blev en del 140 meters hål, med utkast på öppen yta men med ett inspel till en korg som var minerad med träd och lågt i tak.
En enkel kartskiss över området finns här nedan, klicka på bilden för att få en större bild.


Det blev de utmarkerade 4 korgplaceringarna (med lite variation på den platsen) med ett antal olika utkastplatser. De vanligaste utkasten är markerade på kartan. Den översta korgen med utkast över lekplatsen fanns i två längder för raka kast och så en variant med anhyzerbåge/forehand för oss RHBH. Vid utkastet från utkastplats längst ned till höger var man tvungen att landa över vägen, annars re-tee. Och detta var ett vanligt öppningshål med någon av de två nedre vänstra korgarna (även den uppe till vänster förekom). Det var kanske 55-60 meter till vägen men ganska smalt och lågt i tak under grenarna från de intilliggande träden.

Roligt hade vi i alla fall.

Totalt blev det 5 * 9 hål under helgen, och inspelen fick mig att bli kär i Zeroline Pure. Nu har jag det kompletta kitet för inspel, Spike för högerkurvor/svaga anhyzers, Pure för raka kast och Sinus AP för hyzerbågar/motvind.


Slutställningen under helgen blev, Dan 156 kast och Jag 157 kast, detta innebär att Dan har tagit in ett kast på mig från Habo Open och nu skiljer det endast ett kast oss emellan inför SDGO. Dock är sommaren lång då semestertouren inte slutar förrens 31 augusti.


//Discgolfaren

PS. 3 dagar kvar tills det är dags att gå en övningsrunda på Järva inför helgens SDGO '09 DS.


PS2. Och så upptäckte jag att Leopard är en ganska skön disc, och vilken tur man har att Wille G vill sälja två discar. Så Vision blir troligen utbytta mot denna disc. Funderar även på att byta ut min Pro Banshee mot en Pro Destroyer, behöver få en pålitligare disc för motvindsspel. DS2.

PS3. Och idag tisdag var jag även ute och körde ett pass inspel/putträning på baksidan av lägenheten. Men nu blev det inte bara att stå och mata inspel och sedan gå tillbaks utan alla discar skulle i korg. Ett Ace från 50 meter han jag med innan jag avslutade med 10 meters puttar. DS3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0