Habo open

Så var det dags för Habo Open. Bestämde mig slutligen för att spela motion ändå, vet inte varför men så blev det.
Uppvärmingen gick bra och 8-9 meters puttarna satt som de skulle, dock var det något i inspelen som störde. Vet inte vad men de kändes fel helt enkelt.

Start skedde 10.00 och i min grupp ingick Peter "Räka" Nilsson (JBFK) och Mattias J (Falköping). Vi började på hål tre och min drajv var väl ok även om jag inte lyckades sänka putten från en'n. Blev en trea följt av TVÅ femmor. Gick dåligt tyckte jag. Första nio (efter spelat hål 1 och 2 också) blev 36 och sista nio (de svårare) drog jag i med 30 (HELT ok).

Nästsist på 66 kast inför andra rundan, inget vidare. Dessutom så var det ju första rundan på min och Dan Nilssons semestertour som sträcker sig mellan 1 juni till siste augusti. ALLA rundor vi spelar tillsammans räknas in, inte bara tävlingar. 100 pix i potten så man vill ju inte bli urfattig pga dåliga beslut på banan *ASG*.

Efter en god Kebabtallrik på 95:an i Habo så åker vi alla tillbaka ner till banan och försöker få kropparna att fatta att det inte är slut ännu. Går väl sisådär för en del. Dock har jag lärt mig hur man skall göra, ät tills du är mätt, tryck sedan i dig resten med vilja tills du nästan blir illamående.
OM du gjort detta så finns det inget val, du måste spela på topp eller så får man bekänna färg och gå som en Zombie ;)

Nåja, gick aningen bättre på eftermiddagen. Slutade på 64, med 30 på de första (Vi började på 9an nu... Något mönster? Slutar bra, börja skit... ).
Räcker ju inte men puttarna börjar sitta som de skall... Finns en del att önska från inspel och drajvarna suger mycket just nu.

Får se till att träna rätt de återstående 11 dagarna innan SDGO.


//Mötiön Discgölfaren

PS. The kids are back in town. DS.

PS2. Inspel/Putt kommer tränas hårt under midsommar då den portabla korgen är med och området vi kommer spela på ger hål som är 40-60 meter. Underbart. DS2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0