Genrep

Så var den sista kvällen med seriespel innan SDGO avslutad. Fick till en 74 runda som jag får vara nöjd med även om det var 3 solklara puttar som ramlade ur, en hel del missade inspel och konstiga utkast. Men bästa rundan på seriespelet i år och tendensen går åt rätt håll inför helgens tävling.

Ja, i helgen kommer vi till årets stora höjdpunkt för mig inom discgolf. S-D-G-O, är hur laddad inför helgens bravader som helst. Och så skall det bli kanon väder, 27 grader, strålande sol och ca 2 m/s. Kan det bli bättre förutsättningar för en dust med 216 platskastande galningar.

Imorgon kommer Dan N upp till Linköping och vi kommer bara att köra lite lättare inspel/puttar på baksidan. Får vila kroppen lite imorgon då det blir tidigt upp på fredagen för färd till Barkarby. Vi kommer vara fram vid 10.00 och hoppas på att vi får tillgång till Hotellet direkt så att vi kan lämna packningen där och ge oss ut för att besikta/provkasta banan innan lördagens första runda.
Ja första rundan börjar redan med spelarmöte 8.10 och start 8.30 för min del, på hål 24. Jag kommer få OB-ön två gånger under förmiddagen då vi spelar 19-27 * 2. 1-9 * 2 blir det under eftermiddagen och så slutar det med 10-18 * 2 på söndagsförmiddagen.

Jag skall försöka lämna en sista rapport imorgon innan resan upp sker, och sedan hoppas vi att datorn vid receptionen på hotellet är ledig lite grann på kvällarna så jag kan rapportera om hur det går där upp i fjollträsk. Och så kommer det en slutlig rapport under måndagen med förhoppningsvis en massa bilder från semi/final spelen i de olika klasserna.

//Da Dada

PS. Och återigen besegrade Spike hål 16, en fin båge och så hamnade den snett bakom den låga granen jag nämnde i förra veckans seriespelsinlägg. Dock mesade jag med putten och la den vid sidan om. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0