Älmhult

På vägen ner till Helsingborgidag så stannade Dan och jag till i Älmhult för att spela deras 18-hålsbana. Man kan väl säga att beskrivningen om hur man hittar till banan är bristfällig, ja totalt obefintlig. Vi visste att den skulle finnas i Höganäsparken och det enda vi hittade var Höganässkolan där vi parkerade.
Försökte utläsa från bankartan var vi var och vi gick på elljusspåret en bit men det såg inte ut som någon bokskog precis, vi frågade en herre och fick en beskrivning hur vi skulle gå. Vi gick, gick och gick... Men efter de 800 metrarna från andra uppförsbacken kom bara en backa till. Frågade ett par som var ute och joggade och de sa att det bara var att följa spåret till tennisbanorna. Ytterliggare 20 minuter och vi kommer fram.

Nästan en timme för att hitta första utkast. SKÄRPNING med vägbeskrivningen Älmhults frisbeeklubb.

Så började vi kasta på banan som har 66 satt som par ;) ;) ;) Parsättarna måste varit riktigt urusel den dagen de satte par. Par 5 på hål under 70 meter? Nej, nej. Par på banan borde inte vara mer än 48-50.

Men det var en underbar bana med korta men utmanande "inspelshål" i en fin bokskog. Dock missade jag två givna birdies med korgkantsträffar (Ja, jag missade tvåorna) och så en spottad putt som gav en fyra. Dock var hål 13 katastrofalt genomfört av mig. Jag kastar en forehand som träffar ett tidigt träd och studsar långt ut åt höger, iväg från fairway. Slutar med en femma och rundan hamnar på 54 kast.

Banan rekommenderas till dig som har vägarna förbi Älmhult då den är i en fin miljö och du får träna inspel.

//Discgolfaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0