Sliten

Så då var flytten "klar". Ja gamla lägenheten tömd och allt flyttat till den nya, dock är det ett par kartonger kvar att packa upp idag.
Men efter en lång och jobbig dag för alla inblandade så är jag på plats och nu är det bara ett par minuters cyckel till Rydskogens DGC. Känns skönt att hamnat lite mer centralt i Linköping och med tanke på att jag tänkt försöka köra lite seriös discgolf träning i år så är det bra att man är nära. Annars är det risk att det skulle bli som förra året, man tar bussen ut och så måste man gå en runda för att man åkt buss i 30 minuter.

Men redan idag var jag ute en sväng och försökte träna lite. Efter en uppvärming på drive range en 20 minuter så började jag med att kasta några hål. Det blev totalt nio hål idag, kände mig sliten efter gårdagens strapatser. Dock blev resultatet ganska ok, fick 36 kast på de första nio hålen. Detta skall pressas ner en 2-3 kast till innan sommaren är mitt mål.
Dock stämde puttarna riktigt bra. Ett antal 13-14 meters satt klockrent i och de som missades träffade korgen lite för lågt eller högt men i mitten.
Efter att slutfört en halv runda så ställde jag mig på vårt hål 10. Ett hål som är 60 meter långt och har en fallhöjd på ca 3 meter. Det är ett smalt hål de första 40 metrarna, endast 2,5 meter brett med smala björkar på båda sidorna så att spela över är inget alternativ. Jag tog fram mina Spike, Zeroline hard och matade iväg fem discar ner mot korg. Fyra av dessa gick igenom bra och den femte träffade tyvärr ett av de där smala åbäkena. Av de fyra som kom igenom korridoren var det två enkla puttar och de andra hamnade en 19-20 meter ifrån och utan något enkelt spel för en tvåa. Men med rundans puttar och denna sköna känsla efter kast i en smal korridor så kändes det skönt att cyckla hem igen.

Nu återstår det bara att plocka upp ur kartongerna och ladda om batterierna inför nästa helg då vi planerar att inte fullfölja några hål utan gå runt och öva olika kast.

Ordning och reda, discgolf på freda'
Daniel

Kommentarer
Postat av: Sven-Evan

Grattis till nya lägenheten! Fantastiskt med ett sån´t läge! Verkar ju lovande med det läget inför din discgolfsatsning! Och när du är hemma i Habo så har du ju vår bana här. Hoppas vi ses snart. Jag glömmer aldrig när du vann över mig i Vaggeryd fast du bara då kunde kasta med vänsterhanden. Knäckande! Så nu måste jag vinna över dig minst tio gånger på raken ha.ha

2009-02-18 @ 23:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0