På hal is

Igår var det träning med min vän och konkurrent Dan Nilsson (ena syrrans sambo). Första tanken när de annonserade att de ville komma upp och hälsa på mig var ju att vi skulle köra i Rydskogen. Men efter det här tråkiga vädret med bara ett par cm snö, dock tillräckligt för att discar skall kunna dyka under och gömma sig bra så beslutade jag att vi skulle köra på gamla 9-hålsbanan.

På lördagsmorgonen efter frukost så bytte jag ut vattenflaskan mot en full kaffetermos i min bagg och hela familjen begav sig av ner mot Stångebrofältet (nåja två av oss de andra vek av mot affärerna och lite shopping). Uppvärmningen börjar med puttar och man inser hur fel allt kan blir när man är rädd då det är enkelkedjekorgar. Vi avslutat med lite driverkast mot hål etts tee, tur man kastar kort när man kastar snett då jag höll kvar en disc väl länge och landade endast 1m från stora vägen. Nästa gång får jag planera var jag stall stå innan jag övar lite längre kast på dessa fält.
Nåja, så börjar rundan och inte mycket stämmer för någon av oss. Aldra minst för mig och det slutar 32-34 till Dans favör. Det var snö och halt, isfläckar lite här och var och en del infrusna "dammar". Vi halkade titt som tätt och jag tappade allt intresse till slut för att kast plast på sådant underlag. Då man inte litar på underlag och grepp så blir kasten därefter.
Synd, då vädret var kanon. En -3 grader och nästan vindstilla, JA vindstilla på Stångebrofälten ;)

Efter 9 + 3 hål på Stångebrofälten så går vi därifrån för att möta upp de andra och laga lite lunch (Systerdottern har beställt min köttfärsgryta). Det visar sig att de i alla fall haft en bra dag bland Linköpingsaffärerna.

Efter lunch går jag och Dan bort till Internationella engelska skolan och deras fotbollsplan med 4 enkelkedjorskorgar. Dags att bygga lite egna hål bland dessa korgar. Ja, vad skall man säga, mitt spel från förmiddagen håller i sig och blir bitvis ännu värre. Dock två stycken 2:or tillslut (borde varit 4-5, och 4-5 fler treor under dagen).

Sammanfattningsvis efter 20 hål så slutar jag på 74 och Dan på 70 kast, frustrerande men på något sätt ändå en tillfredställande dag. Tur det är 4 månader kvar och att det förhoppnigsvis inte kommer finnas is uppe på Järva Discgolf park när vi skall tävla där ;)


Idag: Inställt, inget roligt att gå ut ens på ett fält då det är snö och halt. Gick istället en lång lång promenad för att få kroppen att förstå att snart är det hårdträning som gäller

//Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0