Experiment

Vad skall man säga? Det blev inte speciellt mycket till träning den här helgen heller. Mycket på grund av att det kom ytterliggare lite snö på lördagen så jag bestämde mig på söndagen för att endast gå bort till fotbollsplanen med de fyra korgarna.
När jag kommer bort till planen som bara ligger ett par minuters promenad från lägenheten så börjar det snöa igen, men denna gång inte lite utan mycket och det är stora snöflingorna som faller.


Envis som man är börjar man ändå att "träna" genom att börja prova lite olika kast. Man kan väl säga att det blev en upplevelse att se hur mycket snö bromsar en disc. Jag menar, först skall den ju skära igenom en hel drös med snöflingor och sedan skall den få lite extra tyngd genom de stora blöta som landar på den.


Men en trevlig eftermiddag var det trots allt, även om man hellre hade tränat på barmark och 20+.

Får hoppas snön försvinner snart så att man kan börja träna på allvar inför sommarens tävlingar


Daniel Sjöberg, KFUM Linköping
SFF# 11328
PDGA# 38475


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0