Discfunderingar

Efter att ha följt en tråd på ett discgolf forum så skrev jag ett inlägg som borde vara här med. Vad har jag för inställning engentligen angående att pröva nya discar? Har ju köpt ALLT nytt de senaste åren men stoppade under säsongen 2008 då jag började lyssna på de med erfarenhet om hur de ser på det där med en massa olika discar.
Nedan följer ett litet urdrag angående en ny disc från Innovadiscgolfsweden.
Ok, nedanstående är ett citat från nämnda sida:

"Hoppas få en utvärdering från dig om Groove (men du får även gärna beskriva Monarchen då jag inte testat denna heller).
Då jag bara har en Småländsk-Frisbeekastarmuskel så är ju trycket kanske 5% av Norrlandspushen Wink.

Lite kuriosa:
Skall försöka få lite mer tryck i kasten men just nu endast ~80m, vill ju upp i 100-110m men viktigast är precision och rätt beslut på rundan. Spelar för likt mitt beteende i poker, aggresivt. Det går ju inte då discgolf inte är förlåtande som en missad hand i poker Wink."

För Er som följer min strävan kan jag meddela att även om helgen fortfarande lovar att ett par cm snö skall ligga kvar i Linköping så blir det träning.
Min Nemesis DanN kommer i helgen med familj och vi SKALL ut och kasta. Dock blir det som sämst på en 4-korgsbana men målet är i alla fall att gå till gamla niohålaren på stångebrofälten.
ANLEDNING: Inte förlora discar under snö pga oaktsammhet ;)

Mer detaljer kommer antingen tidig söndag eller lunch måndag. Allt beror på hur bra/dåligt vi spelar ;)


DD-DDD-Di-Disc-DiscO--Golf-DiscGolf - Name of the game

Freak
Daniel Sjöberg


PS. Tankar och funderingar angående min 24-discars bag kommer snart att presenteras. Varför ha så många discar i väskan? Kanske dags att sortera upp och bara ha ca 4-5 olika discar i 2-3 versioner av slitningsgrad. DS.

PS2. PDGA licensen blev klar under natten. PDGA # 38475 är numer min officiella titel i discgolfsammanhang. DS2.

PS3. Nu blir jag lite irriterad på denna blogg då jag har uppdaterat mitt inlägg ett antal gånger men endast första publiceringen syns. Visade sig att endast om man ändrar rubriken så uppdateras bloggen. Vilken "feature" programmerarna infört ;) DS3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0