Söndagsrunda

I söndags var det åter dags att kasta lite plast i Rydskogen. Jag mötte upp med Henrik Wahlman och Martin Rasch på hål 10 när jag kom ut (De hade tjuvtränat lite grann). Börjar med att kasta ett skapligt kast på hål 10 men det blir ändå en fyra till slut. Jag spelar riktigt dåligt fram till hål 15 där jag efter lite om och men sätter en 3-putt från 25 meter. Sedan tar vi hål 16 där jag hamnar återigen 17-18 meter ifrån, dock med fri sikt och så pang satt tvåan. Avslutar med en fyra på hål 17 och så igen en 13-14 meters putt i korg på 18. Så det blev inte sämre än 39 på dessa hål som började så dåligt.

Vi drar efter detta bort till Cupolen och käkar var sin hamburgertallrik.

Efter lunchen så är det dags att gå en "riktig" runda.
Det börjar hyffsat med en trea men sedan är det inte mycket som stämmer i drajvarna. Som tur är får jag till en del bra inspel och LÅNGPUTTARNA sitter fortfarande. Många fyror i resultatet och det skall det inte behöva bli, men samtidigt femmor på både hål 8 och 13 ;).
Bästa hålet denna runda blir återigen hål 17 där jag inte får iväg driven jättelångt men andra kastet gör att jag hamnar i gluggen för inspel till korg. Är dock lite för mesig och hamnar 8-9 meter ifrån och sätter putten i korgkanten. En femma efter ett riktigt bra andra kast.
Rundan slutar på 75 och det börjar faktiskt kännas som jag börjar pressa ner resultaten och spelar mer jämnt. Även när jag spelar dåligt så har inte resultaten stuckit iväg på sistone. Får hoppas nu bara att det håller i sig så man kan pressa ner resultaten även på seriespelet och de kommande tävlingarna.

Jo, det är klart nu att jag åker till Angered på lördag och deltar i 360 open. Får se hur det går men roligt skall det bli.
Vilka tävlingar utöver denna och Rydskogen open det blir i höst vet jag inte, men återkommer så fort jag får med någon mer från klubben till Örebro, Bålsta eller Flottsund. Eller kanske någon av de andra återstående tävlingarna på Mälartrouren. Sedan har vi ju Värnamo den 12 september.

Over and out
Discgolfaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0