Sista onsdagen

I går var det sista onsdagen för seriespelet. Nu kommer det ske på lördagar kl 11.00 istället (från 5/9).
Gårdagen började brokigt, för alla i min grupp men värst för Henrik. Han drar ett Ace på hål 4 och sedan en femma på hål 5 =/.
Jag spelar under min förmåga och slutar på 40 de första 9. Sedan händer något, drajvarna kommer tillbax på faiway. Inspel och puttar stämmer och på hål 13 drar jag i en 16-20 meters putt för att ta femman. Tyvärr missar jag en 5-meters på hål 15 där jag drar korgkant. På hål 17 spelar jag safe, kastar en forehand precis fram till gluggen. SEDAN!?!?!?!? Vad gör jag, kastar en pure långt till vänster och hamnar 6-7 meter från korg istället för att parkera detta 40 meters kast. Sedan puttar jag i kedja....UT =). Jaha. femma.
För att följa upp så drar jag i tidigt träd och 18 suger fett... Drar en 7a på 18.... !? Ja jag vet, fattar inte. Och faktum är, Seriespelet suger för min statistik. Slutade ju på 77 vilktet inte gav mig någon förbättring.

Nä, nu är det en fredagskväll med Asta Kask i Huskvarna folketspark som hägrar och sedan lite vila från plasten.
Men kommer försöka träna hårt inför Falköping då jag vill spela bra där även om det blir första besöket på den banan.

Ha re'
Da Dada

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0