Seriespelet

Onsdagens seriespel skedde under blöta förhållanden. Första en och en halvtimmen på vår tre timmar långa sejour spelade vi i regn och åter regn.
Jag spelade dock stabilt de första 9 hålen och slutade på 34 kast för dessa. Dock strulade hål 10 till sig (blev störd av ett telefonsamtal när det var min tur) och det blev en hemsk 6a på hålet. Sedan gick det bara utför och jag slutade på en trist 77 efter en öppning som kunde gett mig det där målet att gå under 70  på Rydskogens DGC i år.
Dock var det en nyttig träning då man så sällan ger sig ut frivilligt och tränar när regnet öser ner, enda gången man spelar i regn är på tävling och då kan det störa ut spelet totalt pga att man inte är van vid det. Får dock hoppas att veckan ger bättre väder så att man kan träna mer effektivt på banan inför Rydskogen Open som sker på lördag den 22: e augusti.

Mer detaljer om tävlingen kommer efter helgen.

//D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0