Övningsrunda

I eftermiddags/kväll var jag ute på banan tillsammans med Dan för att visa honom runt, men även för att sätta upp OB-snöre vid dammen på hål 5.
Det började regna lite smått när vi höll på att fixa OB-linjen och sedan höll det i sig hela rundan. Började bra med en fyra efter värsta hållet med andra kastet på hål 1, fortsätter med en skön trea på hål 2 och sedan en femma efter att precis ha kommit ut ur skogen på första kastet.
Sedan går det betydligt sämre och rundans resultat är uruselt, har inte spelat en så dåligt runda sedan 3:e juni.

Tror det på sätt och vis var bra att katastrofen kom idag för då har jag gjort alla misstag och kan spela enkelt och bra imorgon. För visst var det ett antal fina kast, men det hjälper inte när man kastar dåliga drajvers eller följer upp ett bra kast med dåligt inspel eller putt.

Nu är det snart dags för att gå och lägga sig då jag måste vara ute på banan vid 8.00 för att vi skall hinna fixa till det sista på banan och värma upp innan folket börjar dyka upp för att anmäla sig.

//Discgolfaren

PS. Jag kommer spela open imorgon då det känns som det är där jag kan lära mig mest. Kommer ju ändå inte att vinna mälartouren i motionsklassen så jag kan liga gärna spela en klass med mycket bra och trevligt folk. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0