Genrep

Så igår kväll var det dags för sista stora genrepet inför Rydskogen open på lördag. Det börjar bra med uppvärmningen och lite instruktörsvisning/guidning från Jörgen Brodén.

När vi sedan grupperna med totalt 19 spelare ger sig iväg ut på banan så är det inte så mycket som stämmer. Tror jag funderar för mycket på hur jag skall göra de olika kasten istället för att bara kasta och nöta in tekniken på fältet innan/efter rundorna.
Halvägs in i rundan är jag på väg att ge upp och tom DNFa. Men jag biter mig i läppen och efter uppmuntran från Niklas så försöker jag istället att kasta lugnt och sansat med korrekt ansats. De hål där jag behåller lugnet så går det oftast bättre (men vad skall man säga på hål 12 där jag träffar vänster trädet direkt efter en annars fin lugn drive). Det blir lite blandar och ger kast men avslutningen med 4-3 är bra, och ännu skönare känns det efter den inledningen jag hade på kvällen.

Nu är det bara att se till att ladda om batterierna och spela ett par snäpp bättre på lördag. Vacklar ju lite ifall jag verkligen skall spela open och inte motion (där jag kanske borde vara). Men troligen blir det open bara för att få en andra runda med kastare som är bättre än mig och kan inspirera/lära mig ett och annat.

Vi ses väl i helgen?
//Discgolfaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0