Back on track

Så var det dags för första rundan i Rydskogen på evigheter. Har ju varit på lite semester där en del andra banor samt femdagars i orientering stått på schemat.

Men igår så kom fyra discgolfare från Habo frisbee upp för att provkasta vår bana i Rydskogen. Det började väl halvskapligt fram till hål 8 där jag gjorde ett antal dumma val och slutade med en 7 i protokollet. Dett följdes dock upp med 2 på hål 9 och efter en missad putt på tian så fick jag en fyra där (efter en ganska bra drive). Spelade väl lite sisådär under rundan som ändå slutade på 73, och det får jag vara nöjd med.

Efter en kortare lunch på Valla pizzerian så återvänder vi för en andra runda. Jag börjar betydligt bättre och ligger 3 under förmiddagens resultat redan efter 4 hål. Men sedan kommer det. Inspelet, efter en återigen snygg drive, på hål 5 går rakt i vattnet och efter lite bad så blir det en ring-femma. Hål sju så dabbar jag mig igen med ett inspel som blir för långt, putter förbi korg och missar återputten. En sexa här, följt av sexa på åttan. 40 kast på de första nio efter en start som var bra.
Nåja. Det hela slutade på 78 kast efter att ha missat fyra-putten på hål 17 (8-9 meter ifrån). Tog en fyra på hål 18 efter att ha kastat förbi korg, ner för branten.

Överlag får jag vara ganska nöjd då inspelen sitter igen och ett antal kedjeträffar från 40-50 meters inspel skedde under dagen. Synd då bara att puttarna var mer skakiga och att jag tog lite för många dumma beslut.

Det senare får åtgärdas under rundan som jag skall ut på idag.

//Daniel

Kommentarer
Postat av: Jonas

Tjena Daniel! Tänkte bara tacka för guidningen och en trevlig dag. Rydskogsbanan var intressant, och förtjänar naturligtvis ett besök igen när man närmar sig staden nästa gång...

2009-08-10 @ 13:26:19
URL: http://www.habofrisbee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0