Ace

I lördags spelade jag och Dan först en runda på Habo FGB där jag började med att gå på 28 kast de första 9 hålen. Återigen så hade jag chans på PB och att ta en magisk gräns. Denna gång under 60 kast.
Men nu har jag nog lärt mig att jag absolut INTE får titta på eventuell totalscore förrens efter sista kastet. Jag körde ju en först en fyra på hål 10 och en femma på hål 12, på dessa hål skall man inte ha mer än 3-3. Sedan funkar inget speciellt bra. Har dock chansen ett par gånger att rädda tillbaka resultatet men missar två stycken 2 puttar, drar en illa forehand på hål 16 som ger en fyra.
Slutar på 61 kast som är bra ändå, men ville ja ha tagit den där magiska gränsen jag nu är så nära både i Habo men även i Linköping.

I Linköping får jag se till att ta den magiska gränsen på 70 kast under MT-tävlingen i Rydskogen på lördag.

I lördags eftermiddag åker vi förbi Vidablick för att leka lite på deras "bana". Det går riktigt ILLA för mig. Ingenting stämmer och jag slutar även här på 33-28 = 61. Och detta på en bana där man på varje 9-hålsrunda inte skall gå över 25.

Och så idag hände det istället.
Jag och Dan åker ut till Norrahammar för att träna lite inspel på Åsabadets korthålsbana. Jag tänkte ta två uppvärmningskast innan vi börjar runda ett och smeker iväg min fint inslitna Spike på hål 1 (39 meter, +3 meter, svag högerkurva) och det säger ka-kling. Mitt i korg och mitt första Ace är ett faktum.
Visst det är inget jättelångt hål, men nog så svårt då det är aningen uppför och en högerkurva.

Så dagen är räddad och tur var väl det kastet. För rundorna blir verkligen med blandat resultat som så ofta på denna bana med riktigt smala passager på hål mellan 39-64 meter. Använder Spike/Pure till alla kast utom två. Hål 4, 64m, kastar jag Core och på hål 9, 59m, kastar jag också Core. Mest för att det känns skönast att smeka iväg den och inte behöva trycka på en Spike och riskera att den flippar upp för tidigt.

Så allt som allt en ganska trevlig helg även om inga resultat blev riktigt bra så visar det sig till slut att även när man spelar dåligt så är inte resultaten längre totalt knäckande utan man håller sig flytande.

Men nu blir det att träna en del i veckan inför helgen som kommer. Vill ju prestera bra på sin egen hemmabana när Dan kommer upp.

//Discgolfaren

Kommentarer
Postat av: oXydex

Grattis till första Acen. Väntar fortfarande på min :D

2009-09-02 @ 13:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0