360 Open

I går var det då dags att försöka bemästra banan i Angered under 360 Open. Kan väl tillägga för er som inte spelat denna bana att hål 1, 3 och 13 är tre riktigt tuffa hål när det blåser lite grann (precis som det gjorde under runda ett och två igår). Dessa hål har fina långa OB linjer som inte alltid är så tydliga från platserna du kastar ifrån och det är inte roligt att komma fram och se att man ligger OB med några disclängder fel.
Hål 1 förstörde mycket av mitt spel då jag hade 7,9,7 med ett antal OB ringar under runda 1,2 och finalen. Sedan att man flippar en disc OB på första rundan på hål 3 är ju bara puckat ;)
Eller att man sedan på runda 2 gör samma sak på hål 13 från utkastet, följt av en OB forehand som ger en 7 på ett hål som även jag max skall ha 4 kast på.

Dock var detta en riktigt trevlig bana med både öppna hål med OB linjer, tighta nedförshål på 66 meter eller vänsterkurvor med ravinkant på hela vänstersidan. En bana jag varmt rekommenderar alla att besöka och försöka bemästra.

Jag slutade på 190 kast efter finalspelet (74-76-40) och hamnade 3 kast efter spelaren före mig (som jag hade häng på men med 2 missade puttar på trean, missat inspel på 13 och 14; så tog jag Inte ikapp de kast jag behövde. Att jag sedan på vårt sista hål 16 (det med ravinen) inte "orkade" lägga mitt inspel under korg (40 meter att kasta) utan var tvungen att ta en fyra gjorde att man fick ta en 21:e plats i open.

Så idag är man lite sliten efter att ha spelat 45 hål under tävling, där många kast var tvungna att ligga på min max nivå i längd.

Vila under morgondagen och med eventuellt spel under tisdagen.

//Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0