Underbar dag

Igår fredag var det en underbar dag efter jobbet. Strålande sol och varmt och skönt.
Bestämde mig tillslut för att inte träna på baksidan utan ge mig iväg till Rydskogens DGC för lite träning och en runda.

Väl framme på banan så stöter jag på Jelmer och David. Efter en 30 mins uppvärming så drar vi tre tillsammans med Martin och Jens ut på en runda.
Går väl inte speciellt bra för mig med utkast/inspel, alldeles för många träd vill nöta in mina discar denna kväll. DOCK sätter jag, är det 5 stycken 15-20 meters "puttar", och då talar vi inte om öppna kast utan en av dem har jag en stor gran som skymmer större delen av korgen. Det kändes underbart att åtminstone putträningen har börjat ge tillbaka lite grann.
Att jag sedan missar 2-3 liknande gör inte så mycket, för hur många sådana sätter man normalt sett under en runda?

Så ändå en ganska hyfsad träning även om jag måste försöka vara mindre aggresiv och ta de där "tråkiga" besluten att bara kasta ut på fairway igen. Men det kommer idag.

Snart dax att plocka ihop väskan och ge sig ut till banan för dagens första runda. Jag återkommer med mer info om dagen ikväll eller imorgon bitti.

//Daniel

PS. Tyvärr var det ju ingen från klubben som var intresserad av att åka upp till Uppsala så premiären i Mälartouren blir först nästa helg för mig. Då är det folkparken i Norrköping som skall krossas. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0