Träningsvärk

Efter en helg med intensiv träning så känner jag av träningsvärk i framför allt högerarmen. Det blev dock endast tre kompletta rundor under helgen, men en hel del inspel och putträning kompletterade rundorna. Helgens tre rundor slutade på mediokra 238 kast, vilket är 15-20 kast för mycket. Dock vet jag ju att 10 av dessa  kom på söndagens första runda då jag inte ens hade värmt upp.

Lite detaljer om rundorna:


Runda 1: Börjar fatalt med en fatal fyra följt av en femma på hål 2. Sedan följer jag upp med en helt ok fyra. Dock ger de första nio hålen hela 41 kast. Spelar något bättre de sista nio och jag slutar på en 78 runda.


Runda 2: Börjar ännu mycket sämre än runda ett, med många fyror och femmor. Slutar på sämsta resultatet någonsin, 86 kast!? Gav väl upp efter de första hålens misslyckanden och orkade inte bry mig.


Runda 3: Efter en kort lunchpaus körde vi igång igen och det börjar bra. Första nio på 35 kast och då skulle det ändå varit ett par kast färre. De sista nio går däremot ganska dåligt. En sjua på hål 13 där jag missade mitt inspel till korg och fick det tungt. Avslutar med en åtta på hål 17, efter att gått genom skogen på högersidan hela vägen fram till korg. Avslutar med en femma på hål 18. 20 kast på tre hål, riktigt uselt. Men slutar på en hyfsad 76 runda som borde varit strax under 70. Efter förmiddagens katastrof får jag ändå vara ganska nöjd med andra rundan.


Övrig träning då?
Jo, puttarna börjar sitta. Skall dock upp i 80% på puttarna runt 9-10m och inte "bara" 60-65% som nu. Inspelen stämmer de också när man tränar. Får försöka att inte spela så aggresivt på rundorna utan tänka på vilket alternativ som har störst chans att lyckas och som ger minst antal kast på hålet.


Dags att vila axeln lite men troligen blir det en runda någon kväll under veckan.


Ordning och reda, discgolf på freda'
Daniel


PS. Och så drar seriespelet igång här i Linköping nästa onsdag (den 29:e april) kl 18.00 DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0