Träningen suger

I helgen var jag återigen nere i Habo för att träna/tävla lite. Kan väl säga att det gick käpprätt åt skogen, även om resultaten inte var katastrofala (69, 68) så är jag riktigt missnöjd.
Längden i kasten saknas (70 meters hål borde man kunna nå fram till), puttningen under runda suger (funkar på uppvärmningen där 85-90% sitter under 8 meter).

Vet inte vad som är fel men nu gäller det att TRÄNA, inte spela rundor. Måste börja stå och nöta, nöta och nöta. Vill ju inte göra bort mig totalt under WDGO då det är en hel del stjärnor/storspelare anmälda och risk/chans finns att jag åker på att spela med dem under första rundan. (Vilket skulle vara roligt men jobbigt pirrigt).

Tyvärr blir det inte mycket till träning under helgen som kommer då det är Ullared som skall besökas då. Dock kommer jag träna stenhårt under påsken (i Habo igen) och helgen efter får man se till att Rydskogen får sig en dust.

Ordning och reda, discgolf på freda´
Daniel


PS. Ser framemot premiären på Domaringen 25 april eller Flydisc open (Norrköping) 2-3 maj. DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0