Spiken och längden

Efter att igår ha gett mig ut på banan och kört en runda istället för att tränat på grönområdet så var jag på ett litet konstigt humör idag.
Cyklade ut till banan och var där strax efter 11. Värmde upp med både "drajvs" och inspel på hål 2.
Gick tillbaka till hål ett då jag väntade på att Jens skulle dyka upp.


Perfekt. Hål ett har varit mitt forehand hål tidigare men tyvärr har kasten blivit lite för låga på sistone (som min FH kast skall vara men inte på detta hål). Så nu drog jag fram min bunt med Spike för att prova att kasta dem "rakt" och få dem att landa uppe på branten/stenen (Ja ni som varit där vet vad jag menar). Funkar ju skitbra (om man missar träden ;)


Efter att nästan blivit trött av att värma upp sitter jag och väntar på min polare. Det dröjer men till slut så är han här.


Vi går ut på fotbollsplanen och börjar kasta lite för att värma upp (Jo, satt och väntade i nästan 40 min). FY F-N vad skönt. Jag "sprang" inte fram och hivade iväg plasten utan efter att vi pratats vid så tog jag lugnt och sansat stegen man skall ta, tog kraft bakom kroppen och drog iväg.....
EN FOTBOLLSPLAN mindre. Ca 90-95m med 5-7 kast. De andra blev så korta som 80-85 =) =) =)


Det kändes skönt att få tillbaka lite längd. Dock sitter ju inte det här i ryggmärgen ännu så många kast under rundan blir bara framsprungna och hivade iväg.


Rundan började bra med ett anhyzerkast med en spike på hål ett. Enkel trea.
Hål två börjar med en ok drive men följs upp av ett sämre inspel så det slutar på en fyra.
Men överlag så funkade de nio första hålen riktigt bra. Får skylla på att jag var rätt sliten och därför blir de nio sista hålen inte speciellt bra utförda.


//Daniel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0