Söndagen

Var inte alls på humör igår för att ge mig ut och träna. Hade lite ont i halsen och hela kroppen värkte pga en intensiv veckas träning.
Dock ringde 'Hammarn' och frågade om jag inte hade tänkt spela (hade messat och frågat lite folk dagen innan om de var sugna), så det var bara att sätta baggen på ryggen och cykla ut till banan.


Värmde upp med lite kast och puttar inför rundan. Spelade väl inte på topp precis men på hål 4 (kast över ett "plank") landade utkastet ca 40m från korg. Smeker iväg en Spike med lite anhyzer. Kände direkt efter släppet att den kommer träffa korgen, och den träffar klockrent mitt i. Härligt med en tvåa efter det utkastet. Behöver väl inte nämna att nästa hål så drog jag på min en ring-sexa efter att ha skippat rakt ner i dammen.


Överlag en hyfsad runda även om det fortfarande är 9-10 kast för mycket för att jag skall känna mig nöjd och trygg inför de stora tävlingarna. Men det är bara att fortsätta att nöta och att analysera lägena man hamnar i för att sedan välja det bästa/enklaste kastet ur en svårighet.


Idag blir det vila ifrån discgolfen, alltså träningen. Kommer väl att titta på lite discgolf filmer och analysera hur proffsen väljer sina kast.


Återkommer troligen inte förrens efter onsdagens seriespel med ett inlägg.

//Daniel


PS. Nu börjar vi verkligen närma oss årets tävlingar. På lördag är det premiär med Flydisc open i Norrköping (Deltävling i Mälartouren) och den 9-10 maj så åker vi ner ett gäng från Linköping till Västervik och WDGO '09. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0