Premiär!

Så började 2009 års seriespel idag. Var otroligt taggad inför rundan och kom dit i god tid för uppvärmning. Sedan gick det mesta fel. En grabb från Pite' var i traktern och hälsade på så uppvärmningen började typ 20 min innan och endast med 3 drajvar på hål 2. Och 2 spike "inspel" på fotbollsplan.


Grupperna lottades och vi gav oss av mot sjuans utkast som var vårt starthål. Lagon motvind och första forehand kastet hamnar mitt på fairway ca 80m fram. Väljer att ta fram min Surge och kasta backhand för att få den att falla vänster. DRAR iväg den och den seglar, långt... LÅNGT åt höger hela tiden och går över cykelbanan. Hålet slutar med en pinsam 6a.Först vid hål 10 får jag till ett bra utkast där jag lägger min Spike ca 9-10 meter från korg. Missar, och returen spottas. Jaha. Så var den rundan färdig. 20 kast på 4 hål.Var inte mycket som stämde så tur att det inte var någon tävling. Hur det gick. Måste jag säga det? Nåja 80 kast, men kändes som 100 därute i skiten.


Nu är jag trött och skall snart gå och lägga mig. På lördag värmer vi upp med spel i Norrköping och får hoppas det går bättre när det verkligen gäller. Annars kan det bli riktigt pinsamt i Västervik  ;)


Om nio dagar/kvällar sitter man där i stugan och bara väntar på att det skall bli morgon så att man får ge sig ut och kasta med de duktigaste i Sverige. Tyvärr så har inte gruppindelningen skett ännu, det är tydligen tänkt att ske under början av nästa vecka. Men jag lovar att återkomma med vilka jag kommer att spela första rundan med så fort den är publicerad.


PS. BTW. Till helgen kommer vi planera/boka vilken typ av tröjor vi köper in som klubbtröjor. Synd att det tagit sån tid men inför SDGO har vi dem ju. DS.

PS2. Får försöka peppa mig lite inför tävlingarna. Hade ju inte tänkt dra iväg och hamna i finalgruppen precis =). Dock vore det roligt att inte vara den som alltid är längst bak efter tee, eller att slippa kasta sist hela tiden..... MEN det kommer. DS2.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0