Inspel

Det gick inte att hålla sig ifrån lite träning idag, trots värk i kastarm, rygg och ben. Jag tog med den portabla korgen och gick ut på baksidan där det finns ett fint litet grönområde med ett antal stora träd och lite kupering.
Satt upp korgen på lägsta punkten och började träna inspel från 30-45m.

Det blev både hyzer, raka och anhyzer övning på detta område och så låga kast då träden hade elaka grena ca 2m över marken. Och med tanke på att en del platser var belägna 2m över korgen så fick man sikta lågt för att inte träffa dessa grenar. Att vinden sedan var lite elak gjorde saken bara ännu bättre.

Det blev en härlig träning där jag fick verkligen fick träna kast (och lära mig hantera dem) med mina Zero spike.

Efter en timmes träning med inspel avslutade jag med lite putträning från 9-10m. Nåja, ca 50-55% satt bara idag men vinden var ju elakare än vad den var ute i Rydskogen i helgen.

Att man sedan genom att stå där jag stod (nära en lite större väg med en perfekt cykelväg bakom mina utkastplatser) fick många att stanna upp och kolla vad jag gjorde är ju bara bra. Är alltid skönt när det i alla fall känns som om man promotar sporten på hemma plan.

Dags att äta lite och vila då det troligen blir ett pass i samma område imorgon med.
//Daniel


Kommentarer
Postat av: Mattias

Kul läsning.



Kan du inte skriva lite mer om vad du tänker på när du tränar, hur du gör för att testa olika saker etc.



För mig så brukar det vara så att man testar en sak under en tid, sedan byter man och kör något liknande, bara för att se vad som gick bäst.



Är iofs nybörjare på discgolf men det är samma sak inom basket eller kampsport, bara nöta nöta nöta...



Just pga avv jag är nybörjare så vore det kul att höra mer om hur du tränar, ändrar och testar

2009-04-21 @ 19:59:09
URL: http://www.spinell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0