Dubbla pass

Idag blev det dubbla pass i grönområdet. Det började med att jag kom hem från jobbet och ville prova en lånad kamera-GPS. Ställde upp korgen på den vanliga platsen och tog lite kort innan jag körde igång med min inspelsträning.
Efter ca 1 timmes träning gick jag in och fixade lite mat. När klockan sedan bleb 20.30 var jag sugen igen, så fram med korgen och baggen och ut igen. Som tur är så finns det belysning på cykelvägarna som passerar igenom området så jag kunde köra på till 21.30 fast det redan mörknat rejält.

Ja, just det. Har ju fått ytterliggare frågor och funderingar på hur jag försöker lägga upp min träning och med vilken utgångspunkt. Just på området bakom lägenheten var/är tanken att jag behövde lära mig att hantera mina zeroline spike till 100%. Så jag ställde upp korgen och letade utkast/inspelsplatser för att få träna både hyzer, anhyzer och raka kast.

Att sedan platsen för raka/s-kurvor hamnade 2 meter över korgen och 49-50m (mätte idag) gör ju bara saken ännu bättre. Detta då det inte handlar om att bara fösa fram discen utan en del kraft måste ligga bakom kastet samtidigt som det skall vara full kontroll.

Hyzerplatsen är 36-37m från korg och här är det mer försök till att få ganska låga kast som faller naturligt vänster i slutet på flyktbanan. Visst finns det utrymme här för att låta kastet gå 3-4 m upp i luften med det är inte det som är min tanke. De skall inte vara högre än 2m, 30m långa innan faden och så parkerade vid korgen.

Detta grönområde är för övrigt helt underbart att vara på en fin och varm dag som det har varit idag. Massor med folk har saktat in eller stannat upp, nyfikna på vad jag höll på med. En del vågar fråga, en del bara tittar och smyger sedan tyst där ifrån.

Nä, nu är det dags för lite youtube innan det är dags för sängen. Imorgon är det en ny dag med mer träning, och sedan är det ju helg där planen ligger på att köra 2*18 båda dagarna plus inspel och putträning.

Ordning och reda, discgolf på freda'
Daniel

Kommentarer
Postat av: Mattias

Varför skickar du inte ut hela inlägget i din rss feed? Känns ju bara onödigt att strypa texten efter X antal tecken.



Skriv intressant innehåll så kommer besökarna, istället för att begränsa vad du skickar ut.

2009-04-24 @ 07:58:39
URL: http://www.spinell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0