Det närmar sig

Så var det påsk och man tillbringade helgen nere i Habo. Det blev en hel del träning med väldigt blandat resultat.


På långfredagen så gick jag och Dan en runda på Habo FGB och det slutade med 65 kast, helt ok med tanke på att jag inte var nöjd.


Påskafton gick vi upp i skogen där det gamla elljusspåret en gång varit.  Vi skapade oss en egen 18-hålare med hjälp av en portabel korg. Det blev inte speciellt långa hål men trånga passager och mycket övning på inspel. Det kändes ganska bra när vi spelat färdigt då inspelen börjar bli lite bättre.


Påskdagen och annandag påsk var däremot två riktigt urusla dagar. Ingenting stämde, varken utkasten, inspel eller puttar.


Men nu till helgen blir det att träna i Rydskogen igen. Får försöka att verkligen träna olika kast innan man ger sig ut på en obligatorisk runda.


Den 25:e april så startar säsongen (för oss som inte åker utomlands) med deltävling i Mälartouren på Domaringen. Får se om jag kan få med mig någon från klubben upp dit. Annars blir den den 2:e maj i Norrköping som får inleda säsongen inför WDGO den 9-10 maj.


//Da Dada


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0